
Buna,
Imagineaza-ti ca esti deja un bun specialist in marketing pe domeniul tau, pentru ca tii sa realizezi un OPTIM in tot ce faci.
OPTIM profit, OPTIMA prosperitate si OPTIM succes, adica si OPTIM TIMP, ca sa te mai si bucuri de viata.
Eu cred ca OPTIMUL nu este altceva, decat o consecinta a felului in care te pozitionezi de la inceputul carierei tale.
Daca pornesti in afaceri sau in cariera, fara a te gandi ca poti fi cel mai bun, atunci deja te-ai condamnat sa fii mediocru si asta, dupa mine, nu este cel mai profitabil mod de a gandi.
Daca pornesti pregatit sa le spui oamenilor, ca faci ceea ce faci, doar pentru bani si nu din pasiune, deja le creezi rezerve celorlalti, dupa opinia mea, pentru ca oamenii cumpara doar conjunctural sau deloc, de la aceia, pentru care banii sunt unicul scop in viata.

Cand “bati” la usa celorlalti, chiar si “virtual”, adica trimiti e-mail-uri de informare cu ceea ce ai tu de oferit, se cheama ca vinzi informare, sperand ca se va intampla ceva.
Ai idee cati fac asta si de ce se cheama HOPE MARKETING (MARKETINGUL SPERANTEI)?
Pentru ca, trimitand mesaje asa la intamplare sau oameni sa bata din usa un usa, tu speri sa vinzi, dar nu vrei sa te asiguri ca vei vinde cu adevarat…
Eu primesc minimum 50 de e-mail-uri pe zi cu oferte de:
supraveghere casa de la distanta, lenjerie moale de lana, targuri in strainatate, design web, pixuri si brichete personalizate, economizoare de energie, service auto, cauciucuri de iarna, servicii de contabilitate, etc..
Unde sunt ei acum? Fix in folderul SPAM.

Acum intelegi de ce-ti recomand sa pornesti intotdeauna de la strategie, vorba lui Michael Porter, marele profesor de strategie la Harvard:
“Cea mai mare strategie este sa stii ce sa nu faci”
Daca ai inteles ce am spus despre pasiune, inseamna ca nu trebuie sa scrii neaparat in mesaje ca te pasioneaza ceea ce faci, ci trebuie sa demonstrezi asta neaparat.
A fi pasionat de ceea ce faci inseamna ca nu ti-e frica de faptul ca vei fi “furat” si ca cineva iti va lua ideea sau ce ai tu. Omul pasionat are un entuziasm molipsitor, ca ceea ce face rezolva problemele oamenilor si este si generos in acelasi timp. Generos si in modul de a demonstra ce poti face cu pasiunea ta.
Ideea in sine de a le spune oamenilor ce faci, asa, fara o punere in scena speciala, deja te condamna la a fi judecat gresit. Spun asta cu toata responsabilitatea.
Daca nu esti prieten cu acei oameni, daca nu stii ce stiu ei despre ceea ce ai tu de vanzare, daca nu stii ce probleme au avut oamenii in legatura cu oferta ta sau ce au auzit despre ea, totul suna in mintea lor cam asa:
“Ajutati-ma si pe mine si cumparati-mi asta, va rog!”
Si, sigur ca unii, probabil, vor cumpara, dar sunt convins ca marea masa, aceea de care tu ai nevoie, ca sa prosperi cu adevarat si sa mai ai si timp sa te bucuri de viata, nu o vor face. Ba, mai mult decat atat, nici nu-ti vor spune de ce nu cumpara cu adevarat.
PRINCIPIUL PREZUMTIEI RATIONALIATATII ECONOMICE SPUNE ASA:
Orice om doreste sa obtina ce este mai bun pentru el, cu minimum de efort si maximum de eficienta, adica la cel mai mic pret, in timpul cel mai scurt, sa aiba toate garantiile posibile si, daca se poate, sa fie si unic, pentru ca el sa se poata lauda ca are ceva, ce altii nu au…
Si, bineinteles ca putem sa extindem acest principiu la mai mult.
In clipa in care tu ai creat o punere in scena a ceea ce vinzi, totul va parea ca un spectacol, iar pentru acel spectacol omul poate sa plateasca chiar mai mult decat te-ai fi asteptat.
Asta face ca, asa cum am aratat in alte materiale, noi sa platim o cafea servita la o cafenea rotativa sub forma unei experiente, nu cu 2,5, cu 3 sau cu 5 dolari, ci cu 12 sau chiar cu 15 dolari si cafeneaua sa fie plina, fata de ceilalti.
Asta face ca oamenii sa plateasca cu 50% mai mult pentru echipamente sportive “imbracate” intr-o experienta speciala, daca acestea se vand intr-un magazin, care are un munte in mijloc si poti chiar sa urci pentru a proba felul in care te simti cu bocancii de munte pe el.
Cand te prezinti la usa cuiva cu ceea ce ai tu de oferit sau trimiti un e-mail, asa cum fac cei mai multi, oamenii pot spune in sinea lor:
“Cu ce drept ma deranjezi domnule?” sau
“De unde stii tu ca eu am nevoie de asta?” sau
“De unde stii tu ca nu am asa ceva?” sau
“Am auzit eu ca astea sunt niste porcarii, care dauneaza sanatatii” sau cine stie ce alte apelative isi mai pot imagina.
Cum ai putea tu sa fii impacat cu gandul ca el ti-a spus adevarul, cand ti-a respins oferta sau te-a amanat si care este situatia sau parerea lui de fapt?
Acum, ca deja ai inteles ca oamenii platesc pentru experienta, mai mult decat pentru orice altceva si ca EXPETIENTA a devenit a IV-a dimensiune economica si noul focus al economiei, uita de PRODUSE, uita de SERVICII si de CONSULTANTA, pentru ca astea se vindeau in secolul trecut si imbraca-le intr-o experienta de neuitat.
CAND DEVII UN AUTENTIC REGIZOR DE EXPERIENTE DE MARKETING
Vei sti cu precizie cum sa-i faci pe oameni sa te descopere cu ceea ce ai tu de oferit si, mai mult decat atat, sa-i faci sa povesteasca si celorlalti in ce fel se rezolva problema lor sau cum s-a rezolvat a lui.
Doar in felul acesta ROLURILE SE VOR INVERSA si oamenii vor percepe ca:
TU II AJUTI PE EI, NU EI PE TINE, DE VREME CE I-AI AJUTAT SA-SI DESCOPERE PROBLEMA SI PE TINE CA REZOLVATOR
Sigur ca ai putea spune: “Dar ce problema a rezolvat Picasso cu tabloul sau intitulat “Dora Maar cu Pisica”, celui care l-a cumparat cu 95 de milioane de dolari?”

Da, chiar si un asemenea tablou, pe care 97% dintre pamanteni nu l-ar cumpara, nici daca ar avea bani cu nemiluita, poate rezolva niste probleme.
Dar pentru asta trebuie sa fii in mintea acelui om.
Ce inseamna sa fii in mintea unui multimilionar sau miliardar?
Un multimilionar poate fi excentric si poate gandi asa:
1. Cumpar acest tablou, ca sa arat ca-mi permit si fac ce vreau cu banii mei;
2. Cumpar acest tablou ca sa nu-l cumpere altcineva dintre cei bogati ca mine;
3. Cumpar acest tablou, pentru ca investitia in Picasso nu se devalorizeaza niciodata;
4. Cumpar acest tablou ca sa va arat voua celorlalti ca iti trebuie un maxim rafinament, ca sa pricepi ce vrea sa spuna Picasso in acest tablou, iar eu sunt un rafinat;
5. Cumpar acest tablou ca sa arat ca sunt un nonconformist;
Vezi cate valente poate avea o interpretare a problemei pe care o rezolva un lucru, un obiect, un serviciu sau o consultanta?
De aceea si unii avocati se pozitioneaza ca Picasso si cer sume exorbitante, tocmai pentru ca sunt in mintea celor care ar plati asa ceva, ca pe o exclusivitate.
Pana la urma, de ce crezi ca am scris acest articol?
Am facut-o tocmai pentru a-mi acorda sansa, ca tu sa intelegi, ca si mine, care nu intelegeam de ce unii vand atat de usor anumite lucruri neconventionale, creative si inovative, ca totul depinde numai de punerea in scena.
Pentru asta am lansat inca un curs de creativitate, unic in Romania, la fel de unic, ca si cel de “Arhitect de eveniment sau Creativitate in marketingul prin evenimente”, numit: “Curs de MARKETING EXPERIENTIAL” sau “Toti clientii tai sunt oaspeti”. Pe diploma va scrie: REGIZOR DE EXPERIENTE DE MARKETING.
Cursul dureaza 3 zile si costa 3x130 EUR, dar foarte curand va fi gata si in varianta online, ca sa-l poti achizitiona de oriunde, fara sa te deplasezi. Cel online va dura 6 saptamani (6 mnodule), iar la finele primei luni, vei putea solicita banii inapoi, daca nu vei simti ca te satisface.
Daca vrei sa stii tot ce contine si de ce se potriveste oricarui gen de afacere, imi poti solicita sumarul cursului.
In speranta ca ti-am fost de ajutor, te salut si-ti doresc maxima inspiratie in ceea ce faci cu viata ta.
0 Comments