Despre Adrian Stavriu la Money Channel
„Daca nu poti descrie ceea ce faci ca pe un proces, inseamna ca, de fapt, nu stii ce faci.” W. Edwards DemingBunul meu partener si prieten, Marian Spinu, cel care vorbeste despre mine la Money Channel, este un pionier in Romania pe domeniul facilitatilor si un om de afaceri, de la care ai multe de invatat.
Sigur ca orice specialist in marketing ti-ar spune ca marketingul serviciilor este serviciul insusi, dar, daca stai 6 luni pe langa el si intelegi ce face de fapt, nu ai voie sa ratezi succesul in orice afacere legata de servicii.
Eu cred ca marea arta sau harul lui este, ca stie cum sa puna lucrurile laolalta, astfel incat masinaria asta numita servicii integrate „INTEGRATED FACILITY SERVICES” sa functioneze la superlativ.
Tot ce am facut eu pentru el, a fost doar sa ii ajutam impreuna pe clientii lui, sa descopere ca, in spatele lucrurilor, sta intotdeauna un girant si un perfectionist absolut, demonstrand cu talent si prin multiple metode chestia asta.
Vezi acest video despre felul curajos in care trateaza el criza economica instalata si, dedesubt, ti-am pregatit doua dintre SECRETELE AFACERII LUI.
SFATURILE ACESTEA SUNT DIN INTERIORUL GRUPULUI DE INTERESE ECONOMICE
CELE DOUA MARI SECRETE DIN SPATELE SUCCESULUI LUI MARIAN SPINU:
Secretul 1 – REZOLVAREA SUPERIOARA A PROBLEMEI
Atunci cand ne prezentam in fata unui client, in toata splendoarea noastra si aici ma refer la faptul ca muncim cu pasiune, studiem, alegem cei mai buni oameni, testam toate produsele, ca sa fim la zi cu tot ce e mai bun in domeniul nostru de activitate, ne pregatim o logistica adecvata, cele mai bune masini si utilaje si asa mai departe, toate acestea insumate sunt, din perspectiva noastra, un mare cadou, pe care-l oferim fiecarui potential client, in raport cu investitia pe care o va face.
Diferenta dintre Marian Spinu si ceilalti este ca el a inteles ca OAMENII NU AU CUM SA VADA EFORTUL ASTA DIN PRIMA, CA PE UN MARE CADOU, PE CARE-L POTI FACE, DACA TE ANGAJEAZA.
A inteles ca, fara a face un pas inainte si a demonstra serios chestia asta, pe un parcurs EXPERIENTIAL, exista totdeauna riscul ca oamenii sa te eticheteze ca si pe ceilalti competitori ai tai si e normal sa fie asa si sa vrea cel mai mic pret.
Ce drept avem noi sa pretindem ca oamenii sa ne perceapa ca fiind pregatiti la superlativ in domeniul nostru si sa devina si fideli, pe deasupra, recomandandu-ne, daca nu ne-au cunoscut cum suntem si cum gandim?
Doar stim foarte bine, ca toti antreprenorii declara ca au serviciile la superlativ si, de foarte multe ori, se demonstreaza contrariul.
Da, traim vremuri in care zugravul iti incepe lucrarea, iti ia avansul si, dupa ce mai termina 3-4 alte case incepute, vine si la tine, ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat, ca sa termine ce a inceput, cand deja tu esti cu creierii explodati de nervi, ca cineva poate sa faca asa ceva cu tine si sa te amane, tratandu-te ca pe un obiect din inventarul lui.
Marian Spinu a inteles ca REZOLVAREA SUPERIOARA A PROBLEMEI nu inseamna doar sa faci totul tehnic, logistic si din punctul de vedere al resurselor umane.
El stie ca, fara sa-l aduci pe interlocutor pe un parcurs experiential, ca sa te cunoasca, sa aiba incredere si sa invete ce sta in spatele lucrurilor unei asemenea meserii de integrator de servicii, nu poti avea niciodata succesul la care ai visat.
Si, apoi, de abia dupa ce te cunoaste interlocutorul, isi poate da seama, de ce nu poate oricine sa faca chestia asta atat de bine ca el.
Da, aducandu-l pe interlocutor pe un parcurs de invatare experientiala, ceea ce este a V-a parte din ceea ce face marketingul experiential si automatizand lucrurile asa cum a facut el, acum isi permite sa sponsorizeze propria echipa de fotbal, sa-i plimbe pe acestia prin lume, sa mearga cu ei si cu staff-ul firmei la curse de masini si sa-si traiasca viata asa cum si-a dorit.
Da, cand regizezi invatarea experientiala, tii cont ca interlocutorii tai sunt diferiti ca tipar uman, de aceea si exista 9 TIPURI DE INVATARE:
CELE 9 INTELIGENTE – 9 moduri de a fi mai destept
1. Verbal, lingvistic, sau CUVANTATOR SMART
2. LOGIC, MATEMATIC sau MATH SMART
3. VIZUAL/ SPATIAL sau ART SMART
4. TRUPESC/ KINESTETIC sau CORP SMART
5. MUZICAL/ RITMIC sau MUZICAL SMART
6. INTERPERSONAL sau PENTRU OAMENI, SMART
7. INTRAPERSONAL sau AUTOSMART
8. NATURALIST sau NATURAL SMART
9. EXPERIENTIAL sau GOD SMART
Secretul 2 – FII CU DOI PASI INAINTEA COMPETITORILOR TAI
Gandeste in perspectiva si vezi ca clientii tai vechi sau prezenti evolueaza, deci si nevoile lor evolueaza.
Ei se debaraseaza, plictisindu-se de cei care nu vin cu noutati si sunt prea previzibili sau plicticosi.
Fara sa fii specalist in marketing, observi ca sunt companii, carora le merge la superlativ si n-ar mai avea nevoie de „imagine”, dar care se promoveaza sau sponsorizeaza lucruri interesante, doar pentru ca cei care le sunt clienti sa vada ca ei sunt acolo mereu…
Cam astea ar fi doua dintre secretele ce stau la baza succesului lui, care-i permit sa fie mai „scump” cu 5-10% probabil, dar sa fie in continuare cautat.
Antreprenorii adevarati inteleg ca 5-10% platiti in plus sunt un castig si nu o pierdere, daca stii in cine sa investesti.
Vezi si video urmator
0 Comments