Specialist in marketing ca Da Vinci

Fiecare om are propria arta, chiar daca arta lui este sa schiteze un zambet pentru fiecare zi in care viata-l pune la incearcare. Deci si tu poti fi un Da Vinci. Si apoi un specialist in marketing ca Da Vinci.

DE CE SPUN CA MERITA SA DEVII UN SPECIALIST IN MARKETING CA DA VINCI?

Indiferent cat de sclipitori am fi intr-un domeniu, cat de pasionati de ceea ce facem si cat de mult ne-am dori, sa fie recunoscuta arta noastra, prin incasarile pe care le avem, aceasta desavarsire vine din launtrul nostru odata cu felul in care ceilalti descopera metoda noastra de a-i ajuta sa-si rezolve problemele si nevoile.

Ideea de a ne prezenta lumii in toata splendoarea noastra, nu este rea deloc, dar nu noi trebuie sa ne construim soclul „statuii”, pe care o meritam, ci sa lasam pe altii sa o faca, descoperindu-ne ca pe niste „mijloace” si nu ca pe niste destinatii.

Oamenii care debuteaza in afaceri cu o atitudine de genul: „VENITI DE LUATI CE VA DAU EU, CA ESTE FOARTE BUN!”, laudandu-si marfa, au devenit istorie. De aceea, cand ai de ales intre doi oameni de valori apropiate, ca sa-ti rezolvi problema, castigatorul va fi mereu acela, care intelege ca si „imprietenirea” asta este un proces, iar oamenii nu sunt pregatiti sa intuiasca faptul ca tocmai tu esti printre putinii, care se si tin de cuvant, cand spui ca faci anumite lucruri.

Ce pot eu sa-ti impartasesc, dupa 18 ani de experienta in marketing, branding si comunicare integrata, este ca, toata prosperitatea pe care o meritam, aparea de abia dupa ce realizam ca produsele, serviciile sau consultanta, pe care le oferim nu functioneaza dupa principiul: ONE SIZE FITS ALL/ O SINGURA MASURA SE POTRIVESTE TUTUROR

ONE SIZE FITS ALL IS DEAD

MASURA UNIVERSALA A MURIT, TRAIASCA MICROTARGETAREA

Hai sa-ti dau un exemplu relevant, de ce nu poti avea un singur mesaj pentru toti si trebuie sa fii mult mai specific:
Sa zicem ca tu ai infiintat o tipografie, ti-ai luat cele mai bune masini, ai DTP-isti foarte buni, ai un client-service foarte bun, oferi preturi bune si transport gratuit pentru lucrari de peste X EUR, faci mai multe servicii inhouse si asa mai departe, deci ai facut cam totul, ca sa mergi direct la succes.

CARE ESTE PARADOXUL SI DE CE ITI VOI DA EXEMPLUL LUI DA VINCI

1. Un client te alege, pentru ca esti aproape de el
2. Unul pentru ca ii oferi diverse facilitati la plata
3. Altul pentru ca ai preturi mai bune decat ceilalti, pe care el ii cunoaste
4. Altul pentru ca faci mai multe servicii integrate si chiar il ajuti pe partea de creatie si design
5. Altul pentru ca ii accepti modificari de ultima ora, fara sa il taxezi
6. O agentie te alege, pentru ca nu ii faci concurenta, spunandu-le clientilor ca tu ai si agentie de creatie si oferi asemenea servicii
… lista poate continua la nesfarsit, pentru ca multi urmaresc si combinatii luate cate doua, cate trei sau mai multe deodata.

Paradoxul este ca tu, facandu-le pe toate si scriind asta pe site, de exemplu sau trimitand un e-mail, ai senzatia ca ti-ai facut treaba cum se cuvine si omul isi va lua frumos, exact ce-i trebuie, din ce l-ai informat, dar nu este deloc asa, pentru ca si ceilalti au, probabil acelasi lucru scris atat pe site, cat si in e-mail sau iti comunica, atunci cand fac telemarketing.

DACA SCOPUL TAU ESTE SA CREEZI RELATII SI NU SA VINZI DOAR OCAZIONAL SI SA TE DUCI CU PRETURILE LA LIMITA INSUPORTABILULUI, ATUNCI…

Fara sa stii cu precizie, ce asteapta fiecare mai mult de la tine, ca sa-i poti servi exact ce-i place, atunci, o suma a beneficiilor, inventariata si interminabila, nu are deloc valoarea pe care ai pariat, cand te-ai straduit sa le rezolvi pe toate cele amintite mai sus, ca sa pozezi la superlativ, integrandu-le pe fiecare in oferta generala.

OAMENII NU STIU CE VOR, PANA CAND NU INVETI SA LE ARATI CE TREBUIE SA VREA

Spun asta si l-am parafrazat pe Steve Jobs, pentru ca, dintr-o insiruire de beneficii, pe care le oferi, nu poate reiesi, ca tu esti hotarator diferit de ceilalti, de vreme ce majoritatea competitorilor s-au zbatut sa ofere sau sa anunte ca ofera si ei acelasi lucru.

Doar tu stii ca, ceea ce oferi, este mai bun decat la altii si ca unii externalizeaza anumite servicii, dar le scriu in oferta.

IATA GENIUL DE SPECIALIST IN MARKETING AL LUI DA VINCI

O ALTA CAPODOPERA A LUI DA VINCI, ESTE SI SCRISOAREA DE INTENTIE, CATRE DUCELE DE MILAN, Ludovic Sforza

Stim cu toti ca el a fost mereu constient de genialitatea lui, fapt ce l-ar fi indreptatit oarecum sa isi arate „muschii” ca artist, atunci cand a vrut sa patrunda la curtea ducelui si sa-i vanda arta sa, dar a inteles ca de aici si pana la punctarea scopului lui cu succes, este de strabatut o cale destul de lunga si trebuie mai intai sa CAPTEZE ATENTIA, ca apoi sa castige relatia cu ducele si sa-si vanda arta.

S-a informat in prealabil despre pasiunile ducelui si a descoperit ca acesta era inebunit dupa arme si strategii militare, dupa care a ticluit celebra scrisoare, care ne arata, nu doar arta scrisului si finetea psihologiei inverse, de care se folosea, ci si strategia sa sclipitoare de abordare a fiecarei situatii.

Faptul ca asta se intampla pe la 1400 si ceva, ne arata ca psihologia oamenilor nu s-a schimbat fundamantal si ca atentia a fost intotdeauna cea mai ravnita „marfa” de pe Planeta.

AI COTA DE ATENTIE? POTI AVEA SI COTA DE PIATA.

CE RAMANE FOARTE VALOROS SI PRAGMATIC DE AICI?
Pana cand nu inveti sa faci „anamneza” in ofertare, ca sa devii din prima „cel mai credibil dintre doctori”, oamenii vor mai merge si pe la alte „cabinete medicale”, deci nu vor da nici fuga la „farmacia” ta, sa cumpere „preparatele” prescrise de tine.

Cand inveti sa regizezi acest parcurs sau SETUP FORMIDABIL, cum il numim noi la cursul de MARKETING EXPERIENTIAL, facand aceasta microtargetare, cum a facut Da Vinci, pornesti de la captarea atentiei si apoi ajungi sa aduci in scena, ceea ce faci tu valoros pentru oameni, iar oamenii vor fi mai sensibili, pentru ca nu i-ai tratat la gramada.

Iata celebra scrisoare scurtata:
”Am un plan pentru nişte poduri foarte uşoare, rezistente şi portabile, ştiu cum să scot apa din şanţuri, am metode pentru distrugerea oricărei fortăreţe şi am un plan pentru un tun care să arunce o ploaie de pietre asupra inamicilor, ca o grindină. De asemenea, ştiu cum să ajung dintr-un loc în altul prin mine şi pasaje subterane construite fără niciun zgomot. Voi construi vehicule camuflate, sigure şi inatacabile, cu care putem pătrunde în teritoriul inamic. Voi face catapulte şi alte arme foarte eficiente, dar şi o ambarcaţiune care nu poate fi distrusă de foc.
Pe timp de pace, pot lucra în arhitectură, construcţii, sculptură în marmură, bronz, lut şi pictură”.

Iata pe scurt celebra scrisoare scurtata:

”Am un plan pentru nişte poduri foarte uşoare, rezistente şi portabile, ştiu cum să scot apa din şanţuri, am metode pentru distrugerea oricărei fortăreţe şi am un plan pentru un tun care să arunce o ploaie de pietre asupra inamicilor, ca o grindină. De asemenea, ştiu cum să ajung dintr-un loc în altul prin mine şi pasaje subterane construite fără niciun zgomot. Voi construi vehicule camuflate, sigure şi inatacabile, cu care putem pătrunde în teritoriul inamic. Voi face catapulte şi alte arme foarte eficiente, dar şi o ambarcaţiune care nu poate fi distrusă de foc.
Pe timp de pace, pot lucra în arhitectură, construcţii, sculptură în marmură, bronz, lut şi pictură”.

Ce zici?

Iata o modalitate de a capta atentia

As vrea sa captez atentia cu DISCURSUL meu, dar n-as vrea sa para ca vand

 

0 Comments