Adrian Stavriu despre scandalul cu imaginea poetului Eminescu

“Marile probleme sunt acolo unde oamenii nu realizeaza mai intai ca ar avea vreuna.” W. Edwards Deming

Din pacate filmul este disponibil doar pe Antena PLAY, unde se intra doar de pe un cont platit, dar am explicat mai jos ceva ce-ti va folosi din aceasta experienta a mea.

Imi place mult sa folosesc acest motto inteligent, tocmai pentru ca inglobeaza cam toata spiritualitatea umana

Redactorii TV de la Observator Antena 1 au simtit ca este loc de stire bomba si au facut pasul inainte, dorind sa stie parerea unui specialist in marketing si branding despre oportunitatea de a te folosi de imaginea poetului national, pentru a promova un test pentru boli venerice.

NUMELE REPORTAJULUI: “Eminescu este contagios virtual”

Tu ce raspuns ai da, fara sa fii specialist in branding, PR sau marketing, despre strategia unei agentii de publicitate, care se foloseste de o istorie mai mult decat incerta si controversata si de viata particulara a cuiva, ca sa-si faca imagine? Ba, mai mult decat atat, gandind ca asta va si viraliza.

Gafa de imagine este de doua ori mai mare, daca o agentie neinspirata propune asa o eroare si directorul de marketing al companiei o si aproba.

Ce am spus si nu s-a dat pe post, a fost ca, la o analiza fina, publicul lor tinta, adica barbatii predispusi la boli venerice, este, cel mai probabil, unul cu o cultura sub medie, care oricum nu ar avea habar nici macar de o strofa din poeziile lui Eminescu, daramite de povestea cu potentiala suferinta a lui Eminescu, care de fapt a fost altceva.

Deci, mai mult decat gafa, nici macar targetarea pentru viralizare nu a fost bine facuta.

PRIMUL SFAT, PE CARE TI-L POT DA, ATUNCI CAND VREI SA TE FOLOSESTI DE PROEMINENTA, PE CARE TI-O POATE DA O EXPUNERE PUBLICA PUTERNICA

Sigur ca din 2-3-5 branduri care-ti sunt puse inainte, ca sa te decizi ce vei cumpara, intotdeauna vei alege brandul cu proeminenta cea mai mare, dar daca aceasta proeminenta are o eticheta negativa, ca in cazul „Veneris vs Eminescu”, iti vei aduce aminte sa nu cumperi si, mai mult decat atat, nu vei mai cumpara nici produsele asociate cu acest producator.

AL II-LEA SFAT, PE CARE TI-L POT DA, ATUNCI CAND DEZVOLTI CAMPANII DE VIRAL MARKETING

Contrar asteptarilor, sa stii ca nici ironia nu te ajuta la vanzare, daca tu te bazezi pe potentialul de viralizare al unei ironii.

Ironia are intotdeauna doua taisuri si risti ca o mare parte din publicul tau tinta sa se simta jignit si ai mai mult de pierdut, decat de castigat.

Singura situatie in care ironia are sanse sa prinda, fara sa risti prea mult este atunci cand folosesti autoironia. Dar si aici este de discutat.

DAR CE CREAZA CEA MAI MARE ADRENALINA?

CEA MAI MARE ADRENALINA IN AFACERI NE-O DAU CEI CARE STIU SA NE PUNA PE NOI, CLIENTII, IN CENTRUL ATENTIEI LOR.

Am cunoscut mai multe fete frumusele foc, la care multi barbati „bine” au ravnit, roind in jurul lor. Afla ca ele i-au ales pe unii, care nu numai ca nu erau de nasul lor, cum se zice, nici ca omenie, nici ca frumusete, fiind chiar respingatori si gelosi, dar care le coplesisera cu atentia lui.

Asta-si doreste si clientul, sa fie in centrul atentiei tale si sa-i personalizezi oferta. Asta chiar e curata adrenalina.

0 Comments